Գտա այս փոքրիկ, մետաղական գնդիկները գետնին 😲 Դրանք շատ ամուր են, անհնար է դրանք ջարդել կամ հալեցնել 🤔 Նախկինում երբեք նման բան չէի տեսել 😨 Հետո համացանցում գտա, թե ինչ է սա, և անկեղծ ասած՝ ցնցված էի։
Պատմում եմ ձեզ, թե ինչի համար են այս գնդիկները։
Լքված բեռնատարների կայանատեղիում, որը ծածկված էր մանր խճաքարերով և ժանգոտ ընկույզներով, մենք գտանք մանր մետաղական գնդիկների տարօրինակ կույտ։
Առաջին հայացքից դրանք նման էին մանկական առանցքակալների, բայց չափազանց կատարյալ հավասար և հարթ էին։ Յուրաքանչյուր գունդ փայլում էր արևի տակ և, կարծես, բոլորովին ենթակա չէր կոռոզիայի՝ չնայած արտաքին պայմաններին։
Մենք փորձեցինք դրանք ջարդել՝ չստացվեց։ Փորձեցինք կրակայրիչով հալեցնել՝ անօգուտ էր։ Նյութն ակնհայտորեն շատ ամուր էր։ Դրանց ձևը և միատեսակ չափը ստիպում էին մտածել, թե որտեղից էին դրանք առհասարակ հայտնվել։
Ես հարցրի իմ ծանոթից, ով երկար տարիներ բեռնափոխադրումների ոլորտում է։ Նա անմիջապես ճանաչեց այդ գնդիկները և բացատրեց.
«Դրանք հավասարակշռող գնդիկներ են,— ասաց նա,— դրանցով լցնում են անվադողերը՝ անիվը հենց շարժման ընթացքում հավասարակշռելու համար»։
Գրունտերը հաստոցի վրա դնելու փոխարեն՝ վարորդները պարզապես լցնում են այդ գնդիկներն ներս։ Երբ անվադողը պտտվում է, գնդիկներն ինքնուրույն գտնում են ճիշտ տեղը՝ պտույտը հավասարակշռելու համար։ Ավելի էժան է և արագ, հատկապես մեծ բեռնատարների համար։
Ավելի ուշ ես մի փոքր ուսումնասիրեցի այս թեման։ Պարզվեց՝ նման գնդիկներն իսկապես օգտագործվում են բեռնատարների և արտաճանապարհային մեքենաների անվադողերում։
Դրանք պատրաստվում են կոփված պողպատից, որպեսզի դիմանան անիվի ներսում բարձր ջերմաստիճանին և ճնշմանը, չքայքայվեն և չկորցնեն իրենց ձևը։
Երբեմն դրանք նույնիսկ պատրաստվում են հակակոռոզիոն ծածկույթով կամ կոմպոզիտային նյութերից՝ քաշը նվազեցնելու համար, բայց ավելի հաճախ հանդիպում են հենց պողպատե գնդիկները. դրանք ամենաամուրն ու դիմացկունն են։
Երբ բեռնատարը արագություն է հավաքում, այս հավասարակշռող գնդիկները հավասարաչափ բաշխվում են անվադողի ներսում և ավտոմատ կերպով փոխհատուցում են ցանկացած անհավասարակշռություն, քանի որ անիվը կարող է կորցնել հավասարակշռությունը, եթե մաշվում է անվահետքը կամ փոխվում է բեռնվածությունը։
Այսպերով՝ անվադողը «հարմարվում է» շարժման ցանկացած պայմանների։