Թեստեր

Խնդիր, որը տարակարծության պատճառ է դարձել մաթեմատիկայի ու ֆիզիկայի աշխարհում․ ի՞նչ արդյունք է ստացվում 6:2(1+2)=? արտահայտությունից

Հիշու՞մ եք հայտնի խնդիրը, որը ժամանակին դասախոսներին և ուսանողներին բաժանեց երկու ճամբարի և ֆիզիկոսներին ու մաթեմատիկոսներին հակասություններ առաջացրեց:  Վեճի էությունը պարզ է. Որքա՞ն է 6:2(1+2)= արտահայտության արժեքը  :

Ոմանք ասում են, որ պատասխանը մեկն է, մյուսներն ասում են, որ պատասխանը 9 է: Ո՞ւմ կողմից եք դուք:

Այսպիսով, ինչպե՞ս պետք է ընկալենք  6:2 (1+2) նշումը:  Երկրորդ դասարանում մեզ սովորեցնում էին, որ բազմապատկման և բաժանման գործողությունները համարժեք են և կատարվում են հերթով ձախից աջ։ Ոչ մի տեղ չի ասում, որ եթե բազմապատկման նշանը բաց է թողնվում, այն գերակայում է բաժանումից:

Չնայած բազմապատկման առավելությունը օրինականացնելու փորձեր արվեցին դեռ երեսունականներին Կոլմոգորովի օրոք։ Բայց այս կանոնը չեղավ։ Այնուամենայնիվ, Վիլենկինի դասագրքում, որից այժմ սովորում են շատ դպրոցականներ, բերված է հետևյալ օրինակը՝  14a²b²:a²b²=14b : Այս օրինակն անուղղակիորեն ասում է մեզ, որ եթե բազմապատկման նշանը բաց է թողնվել նշագրման մեջ, ապա այն ունի առավելություն։ Հակառակ դեպքում, եթե բոլոր գործողությունները կատարեինք խիստ հերթականությամբ, պատասխանը կլիներ 14b4:

Այժմ մենք կարող ենք հիշել ֆիզիկան:  2mgh:2gh մուտքն ընկալվում է որպես (2mgh):(2gh)  և ուրիշ ոչինչ: Այնուամենայնիվ, ֆիզիկայում կրկնակետի փոխարեն սովորաբար օգտագործվում է կոտորակային գիծ, ​​ուստի հարցեր չկան։ Բայց եթե հանկարծ երկու կետով գրեին, ոչ ոք աչք էլ չէր թփի։

Հիմա այն մասին, թե ինչ է ասում ԳՕՍՏ-ը տպարանների համար. Խորհուրդ է տրվում բազմապատկումը նշել կետով (a•b) կամ խաչով (AxB): ab նշումը թույլատրվում է, բայց միայն այն դեպքում, եթե բոլորը հստակ հասկանում են, թե դա ինչ է նշանակում: Թույլ տվեք ևս մեկ անգամ շեշտել առանցքային կետը. «…եթե բոլորը հստակ հասկանան, թե դա ինչ է նշանակում»:

Մեր օրինակում հստակ հասկացողություն չկա: Ոմանց համար ակնհայտ է, որ պատասխանը մեկն է լինելու, իսկ ոմանց համար օրվա պես պարզ է, որ ճիշտ պատասխանը ինը է։ Եվ այս վեճը միանշանակ լուծել հնարավոր չէ։ Մուտքը պարզապես սխալ է։ Ով այս օրինակը բերեց կամ միտումնավոր ուզեց բոլորին շփոթեցնել, կամ պարզապես տեղյակ չէր «հստակ հասկացված լինելու» կանոնին։

Կիսվել սոց․ ցանցերում