Հանրային ճանապարհներին արտառոց իրավիճակները կարող են անակնկալի բերել նույնիսկ փորձառու վարորդներին։ Ամենավիճահարույց դեպքերից է խոչընդոտի առաջացումը երկկողմանի ճանապարհի վրա, որտեղ հանդիպակաց երթևեկության ուղղությունները բաժանված են գծանշման ամուր գծով։ Ոչ բոլոր վարորդներ գիտեն, թե ինչպես ճիշտ վարել ճանապարհի խոչընդոտը, ինչը կարող է հանգեցնել ճանապարհային երթևեկության խախտումների և հետագա հնարավոր տուգանքների:
Վերևում պատկերված իրավիճակն արդյունավետորեն վարորդին դնում է անհաջող իրավիճակում: Նախ, հիշենք ճանապարհային երթեւեկության կանոններում խոչընդոտի պաշտոնական սահմանումը: Համաձայն 1.2 կետի, խոչընդոտ է համարվում երթևեկության գոտում գտնվող այն օբյեկտը, որը թույլ չի տալիս հետագա տեղաշարժն այս գոտու երկայնքով: Որպես ճանապարհային կանոնների սահմանման օրինակ բերված են անսարք տրանսպորտային միջոցները, ճանապարհի մակերևույթի թերությունները և զանգվածային օտար առարկաները:
![Ի՞նչպես ճիշտ շրջանցել խոչընդոտը երկաշերտ ճանապարհի վրա, որպեսզի չխախտեք երթեւեկության կանոնները](https://armblog.am/wp-content/uploads/2025/01/1-3.webp)
Առանձին-առանձին կանոնները հստակեցնում են, որ կանոնների համաձայն ճանապարհի վրա կայանված տրանսպորտային միջոցները խոչընդոտ չեն համարվում։ Նմանատիպ հայտարարությունը վավեր է երթուղային տրանսպորտային միջոցների համար, որոնք ուղևորներին նստեցնում և իջնում են նախատեսված վայրում:
Այն իրավիճակում, երբ երթևեկության միակ գոտին արգելափակված է խոչընդոտով, վարորդը հնարավորություն ունի շրջանցել այն ձախ կողմում՝ «առաջիկա երթևեկության» երկայնքով կամ աջ կողմում՝ ճանապարհի եզրին: Առաջին տարբերակը խախտում է և նախատեսում է պատիժ՝ վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքի 12.15-րդ հոդվածի 3-րդ մասի համաձայն։ Առաջիկա երթևեկության համար նախատեսված գոտում խոչընդոտից խուսափելու համար նախատեսված է տուգանք 500-ից մինչև 1000 գր.
Ճանապարհի եզրին երթևեկելը նույնպես արգելված է և նախատեսում է վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգրքի 12.15-րդ հոդվածի 1-ին մասի համապատասխան պատժամիջոցներ՝ 1500 ռուբլի տուգանքի տեսքով: Պարզվում է, որ միակողմանի ճանապարհին խոչընդոտից խուսափելը միշտ հանգեցնում է կանոնների խախտման։ Այնուամենայնիվ, ճանապարհին խոչընդոտը հաղթահարելու և տուգանքից խուսափելու երաշխիք կա։
Ճանապարհային երթեւեկության կանոնների 12.1-րդ կետը չի արգելում վարորդներին կանգ առնել ճանապարհի եզրին, ուստի խոչընդոտից խուսափելու համար բավական է շրջանցել աջ կողմի խոչընդոտը, կանգ առնել և անմիջապես շարունակել վարել: Եթե ուսը և ճանապարհը բաժանող դեղին գծանշման գիծ կա, վարորդը կարող է «հարկադիր կանգառ» կատարել՝ առանց այն խախտելու խոչընդոտը հաղթահարելու համար: Սա ցույց են տալիս միացված վտանգի լույսերը և ցուցադրվող նախազգուշական եռանկյունը:
Այն իրավիճակում, երբ վարորդը հնարավորություն ունի շրջանցել խոչընդոտը միայն հանդիպակաց գոտում, անհնար է խուսափել խախտումից։ Ֆորմալ առումով ավտովարորդները պետք է սպասեն ոստիկանության տեսուչներին, ովքեր կժամանեն խնդրահարույց հատվածում երթեւեկությունը կազմակերպելու համար: Գործնականում դա անում են միայն մի քանի հոգի, այնպես որ զգույշ եղեք և զորավարժություններ կատարեք միայն իրենց անվտանգության նկատմամբ լիարժեք վստահությամբ: